Drømmefanger Prosjektet

Drømmefanger er et gratis tilbud til barn og unge i Oslo som ønsker å danse urbane stiler. Det startet med et treårig prosjekt støttet av Stiftelsen DAM og benyttet seg av dans som metode i sosialt arbeid med barn og unge.

Norges Danseforbunds Drømmefanger

Med midler fra Stiftelsen DAM og Sparebankstiftelsen DNB startet Norges Danseforbund opp Drømmefangerprosjektet i 2017. Aktiviteten skal nå bredt og på tvers av etniske, religiøse, sosio-økonomiske og geografiske skillelinjer.

Prosjektet ledes nå av Yngvar Halvorsen og startet som en idè hos danser og entreprenør Huyen Huynh som var prosjektkoordinator og opprettet den første utdanningen innen hiphop og urbane stiler i Norges Danseforbund. Hun jobber til daglig aktivt for de urbane dansestilene landet over. Prosjektet tilbyr pr. i dag hiphop, breaking, african house, afrobeats og dancehall.

Thomas Prestø er i dag prosjektkoordinator med bakgrunn som kunstnerisk leder og grunnlegger av Tabanka Dance Ensemble som i 2017 mottok OXLO-prisen for sitt inkluderende arbeid.

Ønsker du se hva prosjektet tilbyr kan du klikke deg inn på Drømmefanger-prosjektets hjemmesider:

OBS: Fra og med 13.mars 2020 måtte kursene avlyses på grunn av Corona. Det ble tildelt midler fra Stiftelsen DAM for å produsere digitale kurs som nå ligger ute på nettsiden under "online kurs" oppe til høyre.

Du kan kontakte meg om Drømmefanger-prosjektet